English            
 انتخاب وب سایت

تاریخچه

گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) - شهرری از مهر ماه 1388 با پذیرش  دانشجو در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. در حال حاضر این گروه دارای 6 عضو هیأت علمی تمام وقت بوده و  حدود 800 دانشجو  در این رشته تحصیل می نمایند.

 

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

دوره کارشناسی بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کارخانه ها , موسسه ها ,شرکت های دولتی و خصوصی و نیز آشنایی دانشجویان با کاربرد روش های علمی در مدیریت می باشد.

 

نقش و توانایی ها 

طول دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی چهار سال است و تمامی دروس آن در مدت هشت نیم سال ارائه و برگزار می شود . طول هر نیمسال تحصیلی هفده هفته می باشد در این دوره علاوه بر درس های تئوری بر جنبه های کاربردی درس ها تأکید ویژه ای شده است.

شرکت کنندگان در این دوره افزون بر آشنایی با مسایل نظری دانش مدیریت بازرگانی با کاربرد های این رشته و همچنین به کارگیری نرم افزارهای مرتبط و مؤثر مدیریت آشنا می شوند. بین ترتیب خلاء ارتباطی بین کادر کارشناسی ماهر و مدیریت مؤسسه ها به حداقل ممکن خواهد رسید .

لازم به ذکر است فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کارخانجات تولیدی و همچنین مراکز بازرگانی، مالی و شرکت های خدماتی انجام وظیفه نمایند و به تحصیل در کارشناسی ارشد ادامه دهند.

 

ضرورت و اهمیت


ضرورت و اهمیت این دوره به شرح زیر می باشد:

  • آشنا سازی مدیران رده های گوناگون با نقش رشته مدیریت بازرگانی در سازمان ها و موارد استفاده این دانش.

  • تربیت نیروی متخصص به عنوان رابط بین مدیران و کارمندان اداری و فنی که معمولا مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحد ها را عهده دار خواهند شد.

  • طرح, نظارت و اجرای طرح های تحقیقاتی کوچک و بزرگ مدیریتی در سطوح مختلف کاربردی و علمی جهت ارتقاء کمی و کیفی تولیدات مورد نیاز کشور.

  • ارائه خدمات مشاوره در ارتباط با مباحث مدیریتی از جمله مدیریت مالی , مدیریت منابع انسانی تولید و آموزش کارکنان در شرکتها و مؤسسات کل کشور .

  • ارائه خدمات اموزشی در سطح دانشگاه ها، آموزشگاه ها و مؤسسات آموزشی.

  • آمادگی برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر برای تأمین کادر علمی دانشگاه ها و سایر مراکز علمی.